domenica 12 febbraio 2012

Su Nive


Sicuramente custa temporata atta a essere ammentata comente "Sa Nivata de su 2012". Vorzis sos pizzinnos, chi non sono annatos a iscola, den'aer aggraditu meta su joccare a bozzas de nive. Sicuramente no hana a essere de su mantessi avvisu sos pastores chi devene peleare chin su bestiamene.

Sa Natzione Sarda, est'unita, mescamente in custas condiziones.
Una bidda isolata, a bias pothet accatare un'unidade perdita dae parizzos annos. Un'unidade chi cuminzata in s'ichinatu, e vinit in sa domo comunale.
E custu mi ponet in conca una dimanna: oje sa sociedade est cambiata in paragone a cussa de manneddos nostros. Oje no annamus prus a sa vuntana a batture s'abba chin su guppu. Oje no annamus prus a caddu a poleddu. Oje amus un'indipendentzia economica chi guasi amus birgonza a dimannare una busta e latte a sa ichina, si capitat in dies de vesta canno sas buttegas son serratas. Amus perditu unu pacu de sas relaziones umanas chi prima caraterizzaian sas biddas Sardas. Chircanne quasi de esser comente sa zente de cittade.
E abbias, bastata una temporata 'e nive pro nos facher ammentare chi semus torra parte de una comunitate.
Unu sentimentu de unidade chi dat unu sensu de appartenenzia.

(Traduzione nei commenti)

3 commenti:

  1. Sicuramente questa nevicata sara ricordata come “Sa Nivata de su 2012”. Forse i ragazzi che non sono andati a scuola, saranno stati contenti di poter giocare a palle di neve, ma altrettanto felici non saranno di certo i pastori che devono approvvigionare il bestiame.
    La Nazione Sarda e’ unita, specialmente in queste condizioni.
    Un paese isolato,a volte puo trovare un’unita che si era persa negli anni. Un’unita che inizia fuori dalla soglia di casa, nel vicinato.
    E mi chiedo: oggi la societa e’ cambiata tantissimo in confronto a quella vissuta dai nostri nonni. Oggi non si va piu alla fontana a prendere l’acqua con i rustici tini. Oggi non si usa piu l’asino come mezzo di trasporto. Oggi abbiamo un’indipendenza economica esagerata, che abbiamo quasi vergogna di chiedere in prestito una busta di latte alla vicina quando in giorni di festa i negozi sono chiusi.
    Abbiamo perso un po delle relazioni umane che prima caratterizzavano i paesi Sardi. Cercando quasi di simulare la vita della gente di citta.
    E a volte, basta una nevicata, per farci ricordare che siamo nuovamente parte di una comunita.
    Un sentimento di unita che da un senso di appartenenza.

    RispondiElimina
  2. Cumprimentoso pro s'isseperu 'e fachere unu blog iscrittu in sardu (vitzichesu mi parete a s'allegada). Saludoso.

    RispondiElimina